8 Ocak 2011 Cumartesi

Almaty da yeni yıl



2000 yılını 2001 e bağlayan yıldı Almaty da yani gurbette geçirdiğim ilk yeni yıl.İlk defa o zaman farketmistim yeni yıl yaklaşırken sokakların ne kadar güzelleştiğini.Ayrıca Almaty da Kasım ayında kar yağmaya başlaması,devletin ofis ve dükkanlarını süslemeyen işyerlerini cezalandırması sebebi ile Aralık ayı başladığında yeni yıl hissedilir.Karbeyazı eşliğinde ışıkların ve süslerin dansı.



Sonra 2006 yılını Turkiyede karşılayınca Turkiyede yeni yılların ne kadar sıkıcı olduğunu farkettim.Çünkü Almaty daki 15 Aralıktan itibaren hissetmeye başladıgımız yeni yıl heyecanını orada ayın 31 inde bile hissedememiştim.Hani gözlerim birazda evlerde yılbaşı çamı arıyordu ama bulamıyordu.Ve 2011 yılınıda İstanbulda karşıladım ama aradan geçen 5 yıla rağmen yılbaşıları hala sıkıcı geçiyor.Sıkıcı geçirmek istemeyip dışarı çıkanların apaçi korkusu dahada moral bozucu.Bu sene maalesef 11 e doğru uyudum kaldım ve yeni yılı yatakta karşıladım.Ne çam ağacı nede saat 12 de patlayan şampanya vardı.


Keşke bizim ülkemizde yeni yıl ve christmas birbirine karıştırılmasa,sadece birkaç meydan değilde heryer süslense.Bağnazlıkların yerine insanlara yeni yılın o güzellikleri yaşatılsa.İnsanlarımızın zaten tekdüze,sıkıcı ve gergin olan hayatı biraz renklense kötümü olur?
ASTANADAN ÇOK GÜZEL BİR YENİ YIL FOTOĞRAFI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder